Jak biegać aby schudnąć?

Jak biegać aby schudnąć?

Jak biegać aby schudnąć ?

Wiosna tuż, tuż… więc coraz większa liczba osób dużą uwagę zwraca na nienaganna sylwetkę ( w zimę wystarczyło opatulić się grubym swetrem i nadprogramowe kilogramy były zakamuflowane.) Wiosna, a tym bardziej lato zweryfikuje to co zdziałaliśmy zimową porą 😉 Dla łakomczuchów zła wiadomość- bez odpowiedniej diety możesz zapomnieć o tym, że sylwetka się poprawi. Ale!…zwiększając ruch na co dzień będziesz mógł pozwolić na nieco więcej ! Zatem jaki sport wybrać aby szybciutko pozbyć się nadprogramowych kilogramów? Moja odpowiedź to: bieganie !

Dlaczego bieganie? Bieganie a odchudzanie…

Jest to w zasadzie najłatwiejsza, najbardziej dostępna forma treningu ! Praktycznie większość z nas ma możliwość biegania. Zakładasz odpowiednie buty, włączasz w słuchawkach ulubioną muzykę, lekko się rozgrzewasz, i po prostu biegniesz przed siebie..!
To czy bieganie jest dla wszystkich dowiesz się czytając artykuł mojego kolegi➡ BLOG

Bieganie to jedna z najlepszych form na spalanie tkanki tłuszczowej. Zatem jak powinniśmy biegać, żeby chudnięcie było efektywniejsze? 

W jaki sposób biegać żeby spalić tłuszcz?

Znanych jest kilka sposobów którymi możesz sprawić, że Twój bieg będzie dużo efektywniejszy jeżeli chodzi o spalanie tkanki tłuszczowej. Jakie z nich polecam?

  • Wolny bieg

Wiele osób myśli, że im szybciej biegną- tym tkanka tłuszczowa mocniej się spala. Bardzo często widzę osoby na bieżniach katujących się sprintem przez bardzo długi czas . Uwierzcie, nie w tym leży sukces.
Owszem, biegnąc sprintem spalisz więcej kalorii. Ale nie będą to kalorie czerpane z tkanki tłuszczowej, ale w pierwszej kolejności z glikogenu, który umiejscowiony jest w mięśniach. A przecież ostatnie co byśmy chcieli to wprowadzanie mięśni w katabolizm. Zatem bieg powinien być dłuższy , a w spokojniejszym, tak zwanym konwersacyjnym tempie (taki gdy podczas biegu możesz swobodnie prowadzić konwersację)- w ten sposób energię będziesz czerpać z pożądanej tkanki- tłuszczowej.  Proste wytłumaczenie dlaczego tak się dzieje: aby umożliwić lepsze spalanie tkanki tłuszczowej konieczny jest tlen, a przy bardzo intensywnym wysiłku przechodzisz tzw. próg przemian beztlenowych co zakłóca proces utleniania tkanki tłuszczowej.

  • Interwały

Wyżej wymieniony argument nie oznacza jednak, że bieganie szybkim tempem nie przyczynia się do zrzucenia tkanki tłuszczowej. Na treningu przy wysokiej intensywnej wzrasta bardzo mocno metabolizm, co powoduje, że nawet w spoczynku będziemy zużywać więcej energii . Dlatego świetnym rozwiązaniem są interwały ! Czyli trening z naprzemienną intensywnością np. 1 minuta sprintu, 2 minuty truchtu. Tutaj jednak trzeba zaznaczyć, że interwałów nie powinno się wykonywać codziennie, ponieważ organizm potrzebuje czasu na regenerację

Plan treningowy- efekty biegania przy odchudzaniu

Niestety nie jest tak, że kiedy przebiegniemy raz w tygodniu jakieś 5km zauważymy jakieś spektakularne wyniki. Trzeba wszystko bardzo dobrze zorganizować i najlepiej napisać plan działania.
Po pierwsze biegi powinny być systematyczne ! Dopiero wtedy zaobserwujemy efekty! I nie tylko w sylwetce, ale również w polepszonej kondycji i ogólnym lepszym samopoczuciu.

PLAN TRENINGOWY idealny dla osób początkujących

Tydz Wtorek Czwartek Sobota/Niedziela Łącznie w tygodniu
Marsz Bieg Serie Marsz Bieg Serie Marsz Bieg Serie Marsz Bieg Serie
1 5 min 1 min 3 5 min 1 min 4 5 min 1 min 5 60 12 72
2 5 min 1 min 4 5 min 2 min 3 5 min 2 min 4 55 18 73
3 5 min 3 min 3 5 min 3 min 4 5 min 3 min 5 60 36 96
4 5 min 4 min 3 5 min 4 min 4 5 min 4 min 4 55 44 97
5 5 min 4 min 4 5 min 4 min 5 5 min 4 min 5 70 56 126
6 10 min 8 min 2 5 min 4 min 5 10 min 9 min 2 65 54 119
7 5 min 5 min 4 10 min 10 min 2 5 min 5 min 5 65 65 130
8 10 min 20 min 1 10min 25 min 1 10 min 30 min 1 30 75 105

Powodzenia!



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


%d bloggers like this: