Bieganie fakty mity ciekawostki

Bieganie fakty mity ciekawostki

Bieganie- fakty, mity, ciekawostki

Czytając wiele sportowych forum napotykam wiele sporów między komentujemy na temat biegania. Czy bieganie jest dla każdego, czy znacząco niszczy kolana i kręgosłup, czy tylko biegając możemy schudnąć, który rodzaj biegania jest najlepszy ? Jak to w końcu jest? Postanowiłam napisać na ten temat krótki blog, aby rozwiać wszystkie Wasze wątpliwości.

Czy bieganie niszczy kolana?

Kolana, nogi – to one przyjmują największy ciężar, wstrząsy podczas biegania. I logicznie rzecz biorąc można faktycznie pomyśleć, że bieganie może być destrukcyjne dla kolan. Ale czy to jest fakt?

W 2008 r. na Uniwersytecie w Stanford na grupie ponad 1000 osób przeprowadzono badanie na temat niszczącego wpływu biegania na stawy. Podzielono badanych na dwie grupy ( w czym jedna była czynna aktywnie – trenująca bieganie, druga grupa nie uprawiała takiego sportu) Na podstawie tak dużej liczby osób nie wykazano aby sport jakim jest bieganie powodowało jakiekolwiek zwiększenie ryzyka destrukcji chrząstki stawowej.
Ale ! Co ważne..
Na pewno trzeba większą uwagę zwrócić na technikę naszego biegania. Jeżeli nie jesteśmy jakimiś wyczynowymi sportowcami, lepiej zaczynać od krótkich, mało intensywnych przebieżek, aby nie nabawić się kontuzji i nie zniechęcić się do treningu.
Ważnym aspektem będzie również dobranie idealnych butów do swojej stopy. Specjalistyczna podeszwa na pewno odciąży nasze stawy od wstrząsu podczas lądowania.

Czy bieganie jest dobre dla każdego Fakty, mity, ciekawostki na temat biegania.

Bieganie to jedna z podstawowych form sportu , ponieważ może ją stosować prawie każdy . Właśnie…PRAWIE.
Jakie są przeciwwskazania do biegu?

Osoby z chorobami serca ze szczególną ostrożnością powinny podchodzić do biegu. Ci którzy mają skłonność do wysokiego ciśnienia, powinny sumiennie kontrolować swój puls podczas treningu i nie pozwalać na zbytnie jego podwyższenie. Trzeba jednak nadmienić to, że systematyczne treningi nie dość, że poprawią znacząco kondycję to mogą pomóc w walce z nadciśnieniem. Ważnym jest jednak, żeby nie przesadzać z intensywnością bo możesz zrobić sobie krzywdę. 

Kolejną grupą osób które niekoniecznie powinny wybierać bieganie jako formę aktywności to te które mają problemu ze stawami np. z reumatoidalne zapalenie stawów. Bieg przy takich schorzeniach powoduje nie tylko dyskomfort, ból, ale może również spowodować większe uszkodzenia na stałe. Można takim osobom prędzej polecić ruch na orbitreku, czy też rowerze. Przy tych dwóch formach nie ma takiego wstrząsu dla stawów skokowych czy kolanowych jak przy bieganiu.  

Czy bieganie pomaga schudnąć?

Odpowiedź jest jedna: oczywiście, że tak ! Każda aktywność fizyczna pomaga nam spalić kalorie -co najczęściej równa się z tym, że spalamy tkankę tłuszczową. Bieganie to świetny pomysł na aktywność podczas redukcji tkanki tłuszczowej, ponieważ to jedna z najłatwiejszych aktywności fizycznych. Systematyczne treningi świetnie podkręcają metabolizm, co jest jak najbardziej wskazane przy odchudzaniu. 
Ja polecam głównie treningi interwałowe, które znakomicie poprawiają naszą ogólną kondycję oraz w maksymalnym tempie spalają kalorie.

Więcej na temat w jaki sposób biegać, żeby szybciej zgubić tkankę tłuszczową możecie dowiedzieć się z mojego poprzedniego blogu. Zapraszam do lektury➡ ARTYKUŁ

 



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


%d bloggers like this: