Czym są probiotyki? ?

Czym są probiotyki? ?

Czym są probiotyki ? Zdrowie w pigułce.?

Nie bez powodu, co raz częściej mówi się, że jelita to nasz drugi mózg. Są one odpowiedzialne bowiem za naprawdę  wiele funkcji naszego organizmu. Jeżeli nie dbasz o dobrą formę  swoich jelit, wiedz, że w którymś momencie Twoje ciało to poczuje. I nie mówię tu jedynie o najszybszych skojarzeniach ze słowem ‘jelita’ typu wzdęcia, zaparcia czy też niestrawności. Chodzi mi również o poważniejsze objawy jakimi mogą być alergie, nietolerancje pokarmowe, grzybica, trądzik, słaba odporność czy nawet depresja. Pilnując zdrowej, pełnowartościowej diety oraz suplementując się podstawowym produktem wspomagającym jelita- probiotyki możesz zmienić swoje życie o 180 stopni!

Probiotyki- czyli co to w ogóle jest?

Probiotyki to mikroorganizmy, które w większej części mieszczą się w zdrowym przewodzie pokarmowym człowiek. W badaniach naukowych udowodniono, że mają duży wpływ na nasze zdrowie. Potocznie mówiąc są to ‘dobre bakterie’, które pomagają nam zwalczać zakażenia powodowane tymi ‘złymi bakteriami’

Probiotyki występujące jako suplement mają chronić nas przed drobnoustrojami chorobotwórczymi, produkując wiele substancji przeciwdrobnoustrojowych. Ich zadaniem jest zatrzymaniem się w jelitach i wspomagać w powstawaniu prawidłowej mikroflory, który jest bardzo ważnym czynnikiem w naszym zdrowiu.

Jakie dolegliwości mogą wskazywać na to, że potrzebujesz probiotyków  ?

Bardzo często łapią Cię przeziębienia , z domu nie możesz wyjśc bez dwóch paczek chusteczek, a duże dawki witaminy C nic nie zmieniają? To wszystko może dziać się przez stan Twoich jelit, bo właśnie jedną z najważniejszych ról mikroflory jest pobudzenie i wspieranie układu immunologicznego. Co raz więcej badań naukowych dostarcza kolejnych dowodów na to, że mikloflora jelitowa ma duży wpływ na odporność.

  • Trądzik

Jeżeli jesteś już dorosły, a nadal masz problemy z ciągłymi wypryskami możliwe, że Twoja skóra przejęła część obowiązków jelit jakim jest wydalanie toksyn z organizmu i eliminuje je właśnie przez  trądzik czy inne choroby skóry. Niewykluczone, że nowo ułożona, zdrowa dieta nie będzie dostateczna w uleczeniu  jelit i skóry, dlatego warto sięgnąć po odpowiednią suplementację- probiotyki .

Często masz napady głodu i nie możesz powstrzymać się przed podjadaniem kolejnego czekoladowego ciastka, a spodnie stają się coraz ciaśniejsze? Brak odpowiedniej mikroflory jelitowej nierzadko powoduje stany zapalne,  a te następnie zaburzają pracę leptyny oraz insuliny, które odpowiedzialne są za uczucie głodu i sytości. Brak odpowiednich szczepów bakterii również przyczynia się do zatrzymywania wody w organizmie. Tym samym możemy czuć się ociężali i popuchnięci co znacząco wpłynie na nasze samopoczucie. Dodatkowo badania udowodniły, że szczepy bakterii typu Lactobacillus mają wpływ na zmniejszenie tkanki tłuszczowej trzewnej.

  • Depresja

Jeżeli odczuwasz brak energii do życia i widzisz wszystko w szarych barwach to możliwe, że to kolejny trop dla Ciebie, aby rozpoznać problemy z florą jelitową! Testy wykonane wśród osób ze stwierdzoną depresją czy też innymi psychicznymi problemami udowodniły , że występuje silny związek pośród zapaleniem nieszczelnego jelita, a ukazywaniem się epizodów choroby.

Kiedy i jak stosować probiotyki? ?

Jeżeli czytając powyższą listę dolegliwości stwierdzasz , że kilka z nich dotyka właśnie Ciebie to  najwyższy czas zaprzyjaźnić się z myślą o odbudowaniu prawidłowej mikroflory i przywróceniu zdrowych jelit poprzez zdrową dietę oraz dobrze dobraną probiotykoterapię. Najlepiej w takim przypadku udać się do dietetyka, który rozpisze indywidualną dietę oraz idealną suplementację na podstawie wyników badań  

Warto również nadmienić, że jeżeli jesteś w trakcie brania jakiegokolwiek antybiotyku musisz mieć świadomość, że znacząco wpływa on na florę bakteryjną- prowadzi do zniszczenia. Dlatego bardzo ważne jest przyjmowania probiotyków podczas antybiotykoterapii. Należy zażywać go przez cały czas spożywania leków oraz kilka dni po tej kuracji. Najbardziej popularna częstotliwość dawkowania to ok 1-2 kapsułek 2-3 razy na dobę. Koniecznym jest abyś zażywał go około 2-3 godziny po antybiotyku.

Który probiotyk wybrać?

Na obecnym rynku jest bardzo szeroka gama probiotyków. Można je znaleźć nie tylko w aptece, ale również w sklepach ze zdrową żywnością, czy suplementami diety.  Jest wiele różnych szczepów bakterii oraz różne ich ilości. Do każdych dolegliwości można przepisać odpowiednie probiotyki. Najlepiej gdyby pomógł Ci dietetyk bądź ekspert sprzedaży w sklepie z suplementami. 

Gdzie występują naturalne probiotyki???

Do swojej diety warto dołączyć produkty, które są naturalnym źródłem probiotyków. Są nimi przede wszystkim: kiszona kapusta, kiszone ogórki, jogurty naturalne, maślanki , kefiry, zakwas z buraków i kwas chlebowy . Nawet takim małym wkładem do naszej diety znacząco poprawisz komfort swoich jelit. Będą Ci za to wdzięczne ! ?

 

Pozdrawiam, Magda M !



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


%d bloggers like this: