Mity- budowanie masy mięśniowej

Mity- budowanie masy mięśniowej

Mity- budowanie masy mięśniowej

Jak w każdym temacie dotyczącym diety czy treningów spotykamy się z wieloma rozbieżnymi informacjami. Zatem skąd mamy wiedzieć które są tymi prawdziwymi? Wybieraj rzetelne źródła informacji z których czerpiesz wiedzę, niech nie będą to pierwsze lepsze fora na których może wypowiadać się każdy kto tylko zechce.
Przedstawię Wam kilka najbardziej popularnych mitów dotyczących budowania masy mięśniowej.. i ich sprostowanie

Jesz co CHCESZ- MIT

Niektórzy twierdzą, że dieta z dużą nadwyżką kaloryczną to sama przyjemność. Ale twierdzą tak tylko Ci , którzy nie mają pojęcia o prawidłowej diecie i myślą, że można nabijać dzienne kalorie poprzez zajadanie hamburgerów. Czas masowania jednak nie może być czasem wymówek. Nie możemy zamiast pełnowartościowego posiłku na bazie wszystkich makroskładników zajadać się pizzą, czekoladą czy innymi fast foodami. Trzeba pamiętać, że kaloria nie jest równa kalorii. Trzymanie tak zwanej ‘ czystej michy’ przybliży nas do zamierzonego celu czyli zdobycia ‘ suchej’ masy mięśniowej. No ale niestety nie jest tak pięknie jakbyśmy tego chcieli. Zawsze razem ze wzrostem masy mięśniowej przybędzie nam trochę tego niechcianego tłuszczyku. Nie ma co się przejmować, bo od tego właśnie jest redukcja, żeby później się go pozbyć.

Trochę z innej beczki… czyli na szybko o odżywianiu na redukcji

Jak już mówimy o wartościowej żywności musiałam wrzucić tu swoje trzy grosze odnośnie redukcji.
Jeżeli Twoja dawka kaloryczna podczas redukcji wynosi np. 1700 kcal i tyle właśnie będziesz przejadał z fast foodów i innych niezdrowych posiłków to fakt- schudniesz, bo po prostu będziesz na deficycie kalorycznym. Ale wyobraź sobie jak duże spustoszenie w Twoim organizmie spowoduje taka dieta. Brak odpowiednich makroskładników, witamin, minerałów i duża dawka cukru oraz tłuszczy trans to zabójstwo dla naszego ciała.

Zatem?

I w trakcie rozbudowy masy mięśniowej oraz na redukcji ważne jest abyś zadbał o jakość swojego pożywienia. Twoje ciało , ale również i mózg będą Ci za to bardzo wdzięczne !

WIĘCEJ białka!

Twój kolega zaczyna masę- i o czym teraz będziesz ciągle słyszał w rozmowach z nim? Oczywiście, że o odżywkach białkowych.. tu izolat, tu koncentrat, a tu na noc kazeina.
Ale jak to jest naprawdę ? Czy chcąc budować masę mięśniową potrzebujemy więcej białka aniżeli w trakcie redukcji czy na zerowym bilansie kalorycznym ? Wiadomo , że białko stanowi główny  budulec mięśni, ale pamiętaj, że jego NADWYŻKA w diecie nie przyspieszy rozbudowy Twoich mięśni. Skutecznie zwiększysz swoją muskulaturę manipulując głównie makroskładnikami takimi jak tłuszcze. Dlatego w mojej opinii lepiej zaopatrzyć się w odżywki typu gainery, aniżeli w same białko.

Podejdź do wszystkiego z głową. Oblicz odpowiednią ilość biała dla siebie i tego się trzymaj. Przyjmuje się, że podczas budowania masy mięśniowej przeciętnej osobie wystarczy około 2g białka na kilogram masy ciała.
Odnosząc się do tego mitu, to właśnie podczas redukcji tkanki tłuszczowej powinniśmy zadbać o większą podaż białka w diecie. Dlaczego?
Powiązanie jest to z tym, że białko ma działanie antykataboliczne, ubezpieczają tkankę mięśniową nie tylko pod kątem ilości aminokwasów koniecznych do zachowania bilansu azotowego na dodatnim stopniu, ale również zabezpiecza mięśnie pod kątem energetycznym.

Suplementy?

Nie raz słyszałeś, że suplementy diety przy budowaniu masy są zbędne? Są zwykłą stratą czasu i pieniędzy? Totalny mit. Oczywiste jest, że suplementy za Ciebie pracy nie zrobią. Nie są to magiczne tabletki, po których bez większej pracy mięsień stanie się dwa razy większy. ALE! Odpowiednio dobrane pod Twoje zapotrzebowania produkty (wysokiej klasy) , które będą przyjmowane regularnie na pewno wspomogą Twoją walkę o lepszą sylwetkę. Jakie suplementy najlepsze przy budowaniu masy mięśniowej? Na pewno kreatyna (po więcej informacji odsyłam do mojego porzedniego bloga —> LINK , odżywki białkowo- węglowodanowe (gainery), które w znaczący sposób pomogą podbić naszą kalorykę w ciągu dnia.  Podstawową suplementacją niezależnie od Twojego planu treningowego oraz żywieniowego są oczywiście dobrej jakości WITAMINY.  Na lepszą regenerację mięśniową oczywiście przydałyby się aminokwasy.

 



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


%d bloggers like this: