Fakty i mity o spalaczach tłuszczu

Fakty i mity o spalaczach tłuszczu

Fakty i mity o spalaczach tłuszczu

Nie da się ukryć, że pracując w sklepie z suplementami bardzo często słyszy się od klientów wiele przekonań na temat odżywek które nie mają nic wspólnego z prawdą. Nie ma się co dziwić, ponieważ często chcą zdobywać sami wiedzę i czytają wiele sportowych forum gdzie co druga osoba wypowiada się na temat odżywiania, treningu i suplementacji a sama nie ma za wiele styczności z ta tematyką. Najczęstszym suplementem o którym krążą legendy to właśnie spalacz tłuszczu. Dlaczego napiszę właśnie o tym? Chcę obalić niewłaściwe informacje przez które klienci często nie osiągają wymarzonych efektów ( nastawiają się na niemożliwe rezultaty bądź obawiają się nawet 100 mg kofeiny) 

4 mity na temat fat burnerów 

  Drogi, mocny spalacz może zastąpić dietę

Nic, ale to nic nie może zastąpić podczas redukcji tłuszczu zdrowej, zbilansowanej diety. Jestem zdania, że sukces składa się z 70% z diety, 20 % z treningu, 10% z regeneracji i suplementacji.  Przy swoim nowym postanowieniu ‘-10kg mniej’ w pierwszej kolejności nie udawaj się do sklepu z suplementami i nie kupuj najmocniejszego spalacza. Postaw na minusowy bilans kaloryczny w diecie. Najlepiej skonsultuj się z dietetykiem, aby rozpisał indywidualnie plan żywieniowy dla Ciebie. Zacznij się ruszać (na początku wystarczą nawet dłuższe spacery czy lekki jogging) Koniecznie zadbaj o regenerację, gdyż badania naukowe dowodzą, że brak snu ma swoje konsekwencje w metabolizmie co może powodować otyłość, stres, a nawet cukrzycę. Jeżeli mimo wszystko chcesz zdecydować się na zakup spalacza zacznij od tych lżejszych, aby stopniowo zaadaptować organizm do ich działania. Jeżeli nie wiesz jaki wybrać możesz zapoznać się z blogiem mojego kolegi z pracy na temat spalaczy dla osób początkujących. ➡BLOG

 Miejscowe spalanie tłuszczu

Słyszę czasem takie przypadki ‘Moja koleżanka kupiła spalacz ‘X’ i po miesiącu stosowania zyskała płaski brzuch. Kupując ten sam fat burner z nadzieją na takie same efekty mocno się rozczarowałam, ponieważ tkanka tłuszczowa zmniejszyła się minimalnie tylko w okolicach ud’  Brzmi znajomo? Musicie zapamiętać, że każdy organizm ludzki jest całkowicie inny i to gdzie tłuszcz zniknie najszybciej zależny jest od genetyki. To, że Twoja koleżanka używała jednego suplementu i jej brzuch zyskał lepszy wygląd nie oznacz to, że dane składniki są odpowiedzialne za ‘miejscowe’ spalanie tłuszczu w tym przypadku z brzucha. Zatem stwierdzenie , że ‘Potrzebujesz spalacza tłuszczu który pomoże Ci zrzucić zbędne kilogramy z brzucha’ jest po prostu mylne. 

 Szkodliwość spalaczy 

Zawsze przy zakupie fat burnera odpowiedzialny sprzedawca powinien zapytać o stan zdrowia klienta. Jeżeli zainteresowany nie posiada żadnych problemów z nadciśnieniem , układem krążenia/nerwowym, tarczycą, cukrzycą to nie ma żadnych przeciwwskazań do używania reduktorów tłuszczu. Jeżeli zaopatrzysz się w legalne środki nie powinny występować żadne skutki uboczne które mogłyby zaważyć na Twoim zdrowiu. Większość spalaczy opartych jest na naturalnych składnikach, które są bezpieczne dla zdrowia. Ważne jest również źródło, z którego pozyskujemy taki spalacz. 

 Spalacze nie działają 

Jeżeli kupisz fat burner jednoczenie prowadząc identyczny styl życia jak dotychczas (obżarstwo i brak ruchu) to tak, faktycznie nie będą działały. Spalacz nie zrobi pracy za Ciebie, niestety. Ale! Kiedy przyłożysz się choć trochę do diety i aktywności fizycznej suplement ten znacząco przyspieszy spalanie nadmiernej tkanki ( głownie poprzez termogenezę i lipolizę) 

4 fakty na temat spalaczy 

 Przedawkowanie fat burnerów 

Potrójne dawki suplementu nie przyspieszą twojej redukcji tłuszczu dlatego warto stosować je według proponowanego sposobu użytkowania. Spalacze tłuszczu na bazie stymulantów można przedawkować co spowoduje przykre skutki w samopoczuciu (niepokój, rozdrażnienie, spadek libido, bezsenność, a nawet agresja) Zmęczenie organizmy zbyt dużymi dawkami może spowodować odwrotne skutki do zamierzonego. Trzymaj się planu- na dobre efekty trzeba trochę poczekać. 

 Stała suplementacja jest niekorzystna

Organizm do którego dostarczamy ciągle te same substancje staje się na nie odporny, tak samo jest w przypadku spalaczy . Należy robić minimum 7-dniową przerwę co około 4 tygodnie, po to aby nie podnosić zbytnio poziomu kortyzolu i aby organizm nie przyzwyczaił się za bardzo do składników suplementu, co możemy zauważyć przez brak odpowiedniej reakcji na produkt)

Łączenie niektórych suplementów może być szkodliwe

Zawsze czytaj etykiety! Jeżeli Twoja ulubiona przedtreningówka ma około 250 mg kofeiny to kolejna jej dawka w wysokości 200 mg będzie dla większości osób za wysoka. Zbyt duża doza kofeiny może mieć wręcz odwrotne działanie do zamierzonego ( zawroty głowy, uczucie napięcia w klatce piersiowej, problem z koncentracją, osłabienie organizmu, lęk , niepokój i rozdrażnienie). Powyżej wymienione efekty uboczne uniemożliwią nam normalne funkcjonowanie w zwykły dzień, a o dobrym treningu możesz zapomnieć.

Warto zacząć od słabszego spalacza

Dbaj o swoje zdrowie i nie serwuj swojemu organizmowi zbyt dużego szoku przez najsilniejsze spalacze na początku przygody z suplementacją. Warto zadbać o to by nasz organizm powoli zaadoptował nowe składniki. Kupując słabszy spalacz w kolejne miesiące możesz nabyć coś mocniejszego i wykorzystywać stopniowo każde składniki w nim zawarte.  Jeżeli zaczniesz od najmocniejszego efekt nie będzie długofalowy , bo nie będziesz miał już czym podkręcać dalszej pracy suplementu.

Działaj z głową, a spalacz tłuszczu na pewno przyspieszy Ci Twój cel jakim jest wymarzona sylwetka. Powodzenia ! 🙂



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


%d bloggers like this: