Odchudzanie w pracy

Odchudzanie w pracy

Odchudzanie w pracy

Wiele osób którzy są moimi klientami w sklepie z suplementami często twierdzą, że nie da się pilnować diety kiedy jest się mocno zaangażowanym zawodowo. Często próbują iść na ‘skróty’ chcąc zakupić jedynie spalacz, nie trzymać diety, być nadal na bakier z aktywnością fizyczną i ciągle łudzić się, że tłuszczyk sam się spali. Zawsze ze znajomymi z pracy tłumaczymy, że jest to kwestia zmiany nastawienia, ponieważ nie należy żyć w ciągłym przekonaniu, że zdrowy styl życia zajmuje dużo więcej czasu i przygotowań niż to które do tej pory wiedli. (No chyba, ze faktycznie każdy posiłek jedli w fast foodach- zero wysiłku i mega szybka realizacja, ale jest tutaj ktoś taki? ) Niestety duża część klientów kurczowo trzyma się swojego zdania , ponieważ taka ludzka natura, że bronimy swoje wygodnictwo , a brak jakichkolwiek efektów zganiamy na klasyczne ‚po prostu się nie da’ .

Ale jak jest naprawdę ?

Według mnie znane ‚dla chcącego nic trudnego’ to strzał w dziesiątkę. Największy progres w mojej sylwetce osiągnęłam kiedy.. pracowałam na pełny etat i studiowałam w innym mieście, więc często byłam w rozjazdach. W między czasie chodziłam systematycznie 4/5 razy w tygodniu na naprawdę mocne treningi, trzymałam dietę i mimo wszystko utrzymywałam życie towarzyskie na satysfakcjonującym poziomie. Da się ?

Dlaczego odchudzanie jest takie trudne?

Już w dzieciństwie większość z nas została przyzwyczajona do smaku słodyczy, pizzy, zestawu happy meala i innych niekoniecznie zdrowych rzeczy. Mimo, że społeczeństwo jest co raz bardziej świadome w kwestii odżywiania nadal spotykam się z tym, że najmłodsi zostają nagradzani za nawet najmniejsze rzeczy łakociami. Więc przy okazji tego tematu zastanówmy się czy chcemy , żeby w przyszłości było im tak samo trudno utrzymać odpowiednią wagę jak nam?

Naszą redukcje często również zaburzamy przez brak śniadania. Pamiętajcie, że pierwszy posiłek to jeden z najważniejszych posiłków dnia. Jeżeli regularnie będziesz je spożywał organizm się przyzwyczai do tego rytuału i Twój metabolizm mocno się podkręci. Więc jeżeli wstajesz do pracy nawet na 6:00 wstań te 10 minut wcześniej niż zawsze i zrób na szybko jajecznicę i zjedz z kromką chleba żytniego i warzywami czy też skorzystaj z ‚gotowców’- połączenie płatków owsianych/ryżu ze smakowym białkiem. PS: Sama kawa nie jest śniadaniem ! 😀

Ciężko w pracy niestety jest również o regularne posiłki. A jak już powszechnie wiadomo nasz organizm kiedy nie dostaje przez długi czas posiłku, spodziewa się, że nie dostanie go dłużej i przez to stara się magazynować tłuszcz aby przygotować się do ‚czasu głodu’ . I mimo, że po jakimś czasie zjemy naprawdę mało, to kalorie i tak zostaną zmagazynowane. Więc postarajmy się mimo wszystko ułożyć plan dnia tak, aby posiłki były regularne. Jeżeli nie możesz pozwolić sobie w pracy na dwie przerwy , zjedz posiłek zaraz przed wyjściem z domu, jeden w pracy a kolejny zaraz po przyjściu 🙂

Pokusy, które czyhają na nas na każdym kroku nie ułatwiają nam drogi do wymarzonej sylwetki. Nie raz w pracy wychodzimy na lunche pracownicze, znajomi z pracy częstują słodkościami. I tutaj jedyne co mogę powiedzieć to ‚Ćwicz swoją silą wolę’

Co jeść w pracy?

Najlepszym sposobem według mnie jest szykowanie sobie posiłków do pracy dzień wcześniej. Nie musisz wtedy myśleć rano czy zdążysz zrobić wszystko przed wyjściem z domu. Posiłki wcale nie muszą być skomplikowane ani długie w przygotowaniu aby były zdrowe i smaczne. Nie muszą również być przygotowane jedynie z jarmużu , karobu, komosy ryżowej, jagody goji czy innych mało znanych produktach dla przeciętnego Kowalskiego. Choć bardzo polecam z zapoznaniem się z powyższymi produktami bo są mega zdrową żywnością . ?

Świetny pomysłem będą szybkie w przygotowaniu, gotowe owsianki czy tez batony proteinowe. Moja ulubiona klientka wynosi batoniki reklamówkami. Bo zawsze powtarza , że lepiej chwycić na szybko takiego batona w pracy niż zamówić tłustą kanapkę z fast fooda. Dodatkowo zaraziła swoją ideą kilka najbliższych sobie osób także robi zakupy u nas również dla nich.

Dla osób które mają możliwości finansowe polecam zapoznać się z liczną ofertą fit kateringów. W dzisiejszych czasach każdy znajdzie coś dla siebie- wiele marek, które przygotują posiłki pod Twoje indywidualne preferencje.

Moim kolejnym trikiem na jeden posiłek w pracy jest.. ciacho. Piekę sobie na początku tygodnia jedno fit ciacho ( przepisy w poprzednich blogach) dzielę na odpowiednie porcję i śmiało można jeść przez ok 6 dni. Masz kilka posiłków, a tylko jedno przygotowanie- zyskujesz znacząco na czasie!

Jak połączyć trening z pracą?

Często słyszę również opinie, że kompletnie nie da się połączyć treningu z pracą.
Ale ! Nikt przecież nie mówi, że musisz przesiadywać 2-3 godziny na siłowni.
Krótki, ale intensywny trening wcale nie jest gorszy od tych dłuższych.
45 minut do 1 godzinki będzie totalnie wystarczające! Jeżeli masz zamiar chodzić na siłownię to polecam intensywne obiegowe treningi, po nich dodatkowo 15 minut interwału na bieżni/rowerku. Jeżeli zamierzasz biegać, jeździć na rowerze ważne jest żebyś utrzymywał odpowiednie tempo przy którym będziemy tracić zbędne kilogramy. Konieczny będzie zakup pulsometru. Swoje działanie możesz również ulepszyć zakupem dobrego reduktora tłuszczu.  W tej chwili na rynku jest naprawdę duży wybór, więc na pewno znajdziesz coś odpowiedniego dla siebie.  U nas w sklepie dodatkowo na niektóre z nich dostaniesz rabat gdy tylko założysz kartę stałego klienta. Zapraszam po więcej szczegółów do Muscle Power przy ul. Krakowskiej 45 lok. 86/87a Częstochowa.

Z mojego doświadczenia wiem, że chcieć to móc. Nie wykręcajcie się tanimi wymówkami, bo oszukujecie tylko siebie.. Dbajcie o Waszą formę, a samopoczucie pójdzie w górę. Złapcie trochę pozytywnego nastawienia i działajcie !

Pozdrawiam, Magda



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


%d bloggers like this: