Suplementacja na jesień

Suplementacja na jesień

Najlepsza suplementacja na jesień!

Lato niestety już odchodzi. A z nim tak samo ciepłe temperatury, promyki słońca, piękna pogoda i często nasza pozytywna energia. W klimacie w jakim żyjemy podczas okresu jesienno- zimowym nasza odporność znacząco spada i wzmożona jest liczba infekcji , przeziębień. Jak się nie dać przygnębiającej, ponurej aurze i jesiennym przeziębieniom? Postaw na odpowiednią suplementację!

Co wybierać jesienną porą?

Witamina C

Jedna z podstawowych witamin, która doskonale wzmocnia odporność naszego organizmu, ale i nie tylko. Kwas l-askorbinowy bo taka jest chemiczna nazwa witaminy C ma również wiele innych zastosowań:

-zapobiega przemęczeniu,
-działa przeciwmiażdżycowo, poprzez swoją funkcję antyutleniaczy
-przyspiesza leczenie ran
-znacząco poprawia wygląd skóry, działa przeciw starzeniu się
-pomoc w wytwarzaniu włókien kolagenowych

Czy koniecznie trzeba suplementować witaminę C?

Często spotykam się z opinią moich klientów, że witaminy C nie potrzebują oni już dostarczać ponieważ piją dużą ilość herbaty z cytryną.  Jestem jak najbardziej za! Taka ciepła herbatka z cytrynką i miodem na jesienne wieczory to świetna sprawa! Mmm. Ale.. W CAŁEJ jednej cytrynie mamy ok. 80 miligramów witaminy C. A według mnie profilaktyczna, dzienna dawka witaminy C to ok 5 g. Więc trochę tych cytryn dziennie musielibyśmy przejeść.. 😛

Inne produkty naturalne zawierające witaminę C (zawartość witaminy C na 100g produktu):

czarna porzeczka 181 mg
brukselka 85 mg
pomelo – 61 mg
cytryna -80 mg
pomarańcza – 50 mg
grejpfrut czerwony – 38 mg
limonka – 29 mg
mandarynka – 27 mg
brokuł 90 mg
jarmuż 120 mg

Definitywnym zwycięzcą w rankingu najbogatszych, naturalnych źródeł witaminy C jest ACEROLA.
100 g wiśni z Barbados ma niemalże 2000 mg tejże witaminy. Znacząca różnica, prawda ?

A teraz zastanówcie się ile gramów dziennie spożywacie wyżej wymienionych produktów i czy aby na pewno uzbiera się z nich ok 5000 mg witaminy C?

Nie bójmy się suplementowy tak podstawowych witam, które wspaniale pomagają wzmocnić nasz cały system immunologiczny.  W tych czasach mamy naprawdę wiele alternatywnych firm, które oferują nam ten sam produkt. Także do wyboru, do koloru !
Ja polecam :
Witamina C w proszku- marki Vivio- ok. 47 zł za 1 kilogram
Vita-C- Extrifit- 100 tabletek o stężeniu 1000mg/1tab-  ok 29zł- 100tab

Witamina słońca- Witamina D3 z K2 ☀☀☀

Mimo, że głównym źródłem witaminy D jest słońce,  skórna produkcja witaminy D często jest niezupełna, ponieważ na jej syntezę ma wpływ wiele  bodźców. W dzisiejszych czasach gdzie większość czasu spędzamy w pomieszczeniach, a pożywienie ma o wiele mniej wartości odżywczych niż dawniej warto suplementować witaminę D3. ? Szczególnie w okresie jesienno-zimowym kiedy słońce widnieje wyjątkowo krótko, większość z nas często widzi je jedynie przez okno siedząc przy biurku! Jeżeli czujesz brak energii, gorsze samopoczucie, bóle kostno-mięśniowe to bardzo możliwe, że masz niedobór tej witaminy.

Jak rozpoznać prawdopodobny brak witamin D3?

Pierwszym oraz najpopularniejszym symptomem deficytu są częste infekcje . Dzieję się tak dlatego, ponieważ osłabieniu poddaje się cały układ odpornościowy , który jak wiadomo jest odpowiedzialny za nasze zdrowie.

Często witaminę D3 nazywa się hormonem szczęścia, ponieważ wpływa na poziom serotoniny (odpowiedzialnej za regulacje emocjonalne) i właśnie z tego powodu kiedy nasz organizm cierpi na niedobór łatwo o pogorszenie samopoczucia, agresywne zachowania czy nawet depresję.

Kiedy dotyka nas brak energii, uczucie ciągłego zmęczenia, problem z koncentracją, a nocami cierpimy na bezsenność to również możemy podejrzewać niedostatek witaminy D .

Jak wspominane było wcześniej, witamina D odpowiedzialna jest za kondycję zębów, kości. Więc śmiało można stwierdzić, że jej deficyt będzie rzutował negatywnie na kościec w formie próchnicy, podatności na złamania czy nawet wypadanie zębów. 

Sama witamina D3 nie wystarczy..

Jeżeli zdecydowałeś się na suplementację witaminy D3, konieczne jest abyś również zakupił witaminę K2. Są one bowiem konieczne do prawidłowego funkcjonowania. Spożywanie dużej ilości wapnia z witaminą D bez jednoczesnego stosowania witaminy K2 może mieć wpływ na rozwinięcie się miażdżycy, ponieważ odkłada się ona w tętnicach zamiast kościach. Powinno przyjmować się około 45mcg K2 na 1000IU witaminy D3.

Probiotyki ??

Szczególnie jesienią powinniśmy zadbać o stan naszych jelit, ponieważ zdolność immunologiczna naszego organizmu zależy w dużym stopniu właśnie od nich. To często poprzez problem z jeitami nie radzimy sobie z obroną naszego organizmu przez infekcjami, chorobami. Zatem podarujmy sobie odrobinę tych ‘dobrych bakterii’. Znajdziecie je w kefirach, kapuście kiszonej, zsiadłym mleku, maślance, kiszonych ogórkach. Ale wartym uwagi są również suplementy probiotyczne, które są mocno skoncentrowane i bardzo dobrze przyswajalne. Aktualnie bardzo duża oferta na rynku. Zachęcam do zapoznania się.

Zdrowia Wam życzę ! Trzymajcie się

Pozdrawiam, Magda M.



1 thought on “Suplementacja na jesień”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


%d bloggers like this: