Z czym łączyć Aminokwasy BCAA aby spotęgować działanie ?

Z czym łączyć Aminokwasy BCAA aby spotęgować działanie ?

Z czym łączyć Aminokwasy BCAA aby spotęgować działanie ?

Z tym, że aminokwasy BCAA przy zwiększonym wysiłku fizycznym są niezbędne wie każdy zapalony sportowca.
Ale jak możemy spotęgować ich pozytywne działanie na nasz organizm ?

Jak działają aminokwasy ?

Dla przypomnienia pokrótce o samych aminokwasach BCAA.
Są to aminokwasy egzogenne ( czyli takie których nasz organizm sam nie syntezuje, dlatego tak ważne jest dostarczenie ich z zewnątrz- pożywienia czy też suplementów ) które składają się z trzech oddzielnych aminokwasów takich jak: leucyna, izoleucyna i walina. Najczęściej występują w proporcjach kolejno -2:1:1.

Lecuna
Po pierwsze wyróżnia ją antykataboliczne działanie. Co to katabolizm? To rozpad tkanki mięśniowej na skutek intensywnych treningów, redukcyjnej/nieodpowiedniej diety oraz stresu. Leucyna ogranicza wzrost kortyzolu- hormonu stresu. Rzecz jasna, że każdy sportowiec chce tego uniknąć! Kortyzol jest największym wrogiem naszych mięśni i dobrego ogólnego samopoczucia.
Leucyna dodatkowo stymuluje produkcję glikogenu, który jest odpowiedzialny za utrzymanie właściwego poziomu cukru we krwi.
Naturalne występowanie leucyny: mięso, produkty nabiałowe, jaja, ryby oraz niektóre pokarmy roślinne.

Izoleucyna
Jest odpowiedzialna przede wszystkim za wzmożenie regeneracji mięśniowej. Również jak leucyna normuje poziom cukru we krwi. Dodatkowo w niewielkiej ilości pobudza hormon wzrostu (HGH- najbardziej sprzyjający kulturystom)
Naturalne występowanie izoleucyny:  migdały, mięsie, orzechy oraz przetworach mięsnych

Walina
Bierze udział w syntezie białek mięśniowych, a także w procesie wytwarzania energii. Zużywana jest przez organizm na potrzeby energetyczne zwłaszcza w okresie silnego stresu np. w czasie znacznego obciążenia wysiłkiem fizycznym.
Naturalne występowanie izoleucyny: proszek jajeczny, nabiał (ser parmezan, mleko odtłuszczone), mięso z piersi z kurczaka, cielęcina, tuńczyk, sardynki, łosoś, dynia, fasola, soczewica sezam, orzechy pistacjowe

Czyli główne właściwości BCAA to..?

Antykatabolik, lepsza i szybsza regeneracja mięśniowa, normalizacja poziomu cukru we krwi.

Aminokwasy BCAA i Glutamina

Wiele marek suplementacyjnych tworząc aminokwasy BCAA nierzadko łączy je z glutaminą. Jaki jest ku temu powód?
Glutamina tak samo jak aminokwasy egzogenne jest rewelacyjnym antykatabolikiem. Dodatkowo świetnie wpływa na syntezę białka tym samym ma działanie anaboliczne. Łącząc dwa produkty w jednym zwiększamy ich działanie. Warto stosować połączenie wyżej wymienionych produktów kiedy mamy intensywne i częste treningi ze względu na przyspieszone tempo regeneracyjne. A im szybsza regeneracja organizmu, tym lepszy będzie Twój kolejny trening. A chyba o to w tym wszystkim chodzi. 🙂
Pamiętaj jeszcze o dodatkowych świetnych właściwościach glutaminy na nasze zdrowie takie jak: uszczelnianie jelit, pozbycie się problemów skórnych oraz problemów związanych z alergią jak i również pozytywny wpływ na pracę mózgu (lepsza koncentracja). Więcej szczegółów w kolejnym blogu. 🙂

Aminokwasy BCAA i Węglowodany

Świetny zestaw podczas treningu ! Jak wiadomo nie od dziś węglowodany są najważniejszym źródłem energii! Zatem ich podaż około treningowa jest bardzo podstawna. Wiele osób boi się spożywania węglowodanów w formie carbo . Nie ma się czego bać! – badania wykazują, że osoby pijące odżywki tego typu podczas wysiłku utrzymują więcej masy mięśniowej, a nawet spalają więcej tłuszczu. Dlaczego? Odpowiednia podaż węglowodanów redukuje poziom kortyzolu, który tak jak już wcześniej pisałam odpowiada za katabolizm i dodatkowo hamuje spalanie tłuszczu. Dodatek aminokwasów BCAA do carbo spotęguje znacznie działanie, ponieważ pozwoli nam to na dłuższy oraz efektywniejszy trening, zredukuje wyniszczenie glikogenu mięśniowego, a także szybciej zregeneruje nasz organizm.

Aminokwasy BCAA i Beta-alanina

Według mnie najlepsze kombo na wytrzymałości i regenerację. W skrócie: beta-alanina jest prekursorem karnozyny, która blokuje powstawanie kwasu mlekowego.  Mała ilość kwasu mlekowego= małe zakwasy= wydłużenie czasu treningu = lepsze efekty. Odpowiada również za odnowę komórek mięśniowych.
Zatem co nam da takie połączenie ? Zmaksymalizowanie działania – dłuższy trening i szybsza regeneracja!

Pozdrawiam,  Magda !

 

Chcesz wybrać właściwe aminokwasy dla siebie?

Zajrzyj do Rankingu Muscle Power i przekonaj się, które produkty są najchętniej kupowane przez sportowców!



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


%d bloggers like this: